Handelsbetingelser hos Newnordichome.dk

GENERELLE OPLYSNINGER

New Nordic Home ApS (Hovedselskab: Nordic Home Group ApS)
Bregnerødvej 132B
3460 Birkerød
CVR nr.: 43712772
Telefon: 28601011
Email: info@newnordichome.dk

PRISER

Hos newnordihcome.dk er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer og eventuelle forkerte indtastet priser.

BETALING

Newnordichome.dk modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, Anyday og viabill. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.

LEVERING

På alle produkter oplyser vi en estimeret leveringstid. Vi gør opmærksom på at vi tager forbehold for eventuelle fejl i informationer.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser er fra 49 kr. Gratis forsendelse til pakkeshop ved køb over 599 DKK (Bemærk det ikke er alle varer der kan sendes til pakkeshop). Forsendelsesomkostninger til GLS privat adresse er 79 DKK. Vi vil gøre dig opmærksom på, at ikke alle varer kan sendes med GLS, da de kan være for store eller tunge Disse leveres med fragtmand til din adresse. Bestiller du med GLS privat adresse, så er du selv ansvarlig for at være hjemme ved modtagelse. Du kan lave en flex-leverings aftale med GLS, hvor du giver tilladelse til at de må stille pakken på din adresse, såfremt du ikke er hjemme – ellers bliver den sendt til nærmeste pakkeshop. Det er på eget ansvar, når du bestiller GLS hjemadresse, da det er en aftale mellem GLS og dig.
Gratis forsendelse tilbydes ikke ved levering til en privat adresse. Hvis du ønsker at GLS stiller din levering på din adresse i tilfælde af du ikke er hjemme ved levering, noter venligst dette på kassesiden når du bestiller, ellers vil din pakke højest sandsynligt blive leveret til nærmeste pakkeshop såfremt du ikke er hjemme ved levering. Der opkræves fra 250,- for leveringer til IKKE-brofaste øer ved varer der ikke kan sendes med GLS. Vi kontakter dig på mail efter bestilling.
Vi pakker miljøvenligt. Vi modtager rigtig meget pap og plastik. Vi genbruger alt hvad vi modtager. Det betyder bl.a., at du kan modtage dine varer i papkasser som f.eks. har tekst på og med fyld af genbrugsplast. Ydermere, medsender vi IKKE ordresedler med i din forsendelse. Du har dine ordrebekræftelse på din mail og kan altid få den sendt, hvis den skulle være blevet væk. Disse tiltag er bl.a. vores bidrag til en bare lidt grønnere hverdag.

VIGTIGT VEDR. LEVERING MED FRAGTMAND TIL KANTSTEN, INDBÆRING MM. Er du ikke hjemme ved levering, skal din pakke genleveres. Dette koster fra 119,- afhængig af størrelse og vægt. Det er dit ansvar, at oplyse os dine rigtige leveringsinformatioern. Oplyser du forkerte leveringsinformation (F.eks. forkert adresse, postnummer mv.) vil dette også betyde en genlevering fra 119,-.

Ikke afhentede returpakker

Der fratrækkes 69 kr. pr. pakke, som kommer retur til os, hvis pakke ikke er afhentet i en GLS /Postnord pakkeshop eller der er nægtet modtagelse. Beløbet dække returfragt fra pakkeshop til vores lager.
Der fratrækkes 250,- pr. forsendelse på store pakker, som ikke sendes med GLS, som kommer retur til os, hvis forsendelse er nægtet ved modtagelse med fragtmand. Beløbet dækker returfragt.

Har du bestilt møbler og/eller andre større varer og er ikke hjemme ved aftalte leveringsdag og ønsker varer leveret på ny dag, vil vi opkræve 250,- for genlevering. Dette gælder også ved andre fejl. F.eks. forkert oplyst postnummer eller adresse.

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi kan leverer mindre varer til lande ude for Danmark, såfremt de opfylder målkrav hos GLS. Vi sender IKKE store møbler mv. ude for Danmark.

Dine varer sendes med Post GLS, BRINK eller BFT.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Det er muligt at bestille lørdagslevering til din adresse. Se mere på kassesiden.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

REKLAMATIONSRET

Modtager du en vare der er defekt ved modtagelse, skal vi vide besked om dette inden 8 dage fra modtagelse. Senere reklamationer godtages ikke. HUSK at gemme alt emballage, ellers godtages din reklamation ikke. DU MÅ IKKE SELV SENDE DEFEKTE VARER RETUR. VI SKAL GODKENDE DIN REKLAMATION OG DU MODTAGER DEREFTER PROCEDURE FOR EVT. RETURNERING AF OS!

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Newnordichome.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang og efter samme leveringsmetode som er bestilt. Dvs. har du f.eks. bestilt en stor vare til kantsten, dækker vi retur fra kantsten. HUSK ALTID AT GEMME DEN ORIGINALE EMBALLGE. VI SAL HAVE DEN MED RETUR, ELLERS GODTAGES DIN REKLAMATION IKKE!

VIGTIG IFHT. SPEJLE!
TJEK altid dit spejl inden det tages i brug. Vi godtager ikke reklamationer på spejle der tages i brug og f.eks. hænges op på din væg. GEM ALT EMBALLGE!

Når du laver din reklamation, skal vi bede om følgende:

  • Billeder af den ødelagte vare
  • Billeder af hvordan varen har været pakket ind i fragtkassen (3-5 billeder)
  • Billeder af alle forsendelseskassen sider
  • Billede af fragtlabel

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
New Nordic Home
Bregnerødvej 132B
3460 Birkerød
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Når vi har modtaget og godkendt returneringen (Op til 10 dage), overfører vi hele købsbeløbet til den konto, hvor betalingen blev foretaget. Du modtager en mail herom, når vi har har registreret din retur. Der går 2-7 hverdage før du kan se beløbet retur på din konto.

REFUSION

Hvis der er tale om refusion, vil din betaling komme retur til det kort du har betalt med.

FORTRYDELSESRET

OBS. VI TAGER IKKE I MOD RETURFORSENDELSER MED FRAGTFIRMA DAO, DA DE LEVERER OM NATTEN, HVOR LAGERET ER LUKKET!

Ønsker du at annullere din ordre, før den er afsendt, har du din ret til dette. Vi skal altid vide besked på skrift, hvis du ønsker at annullere. Vi kan kontaktes på mail info@newnordichome.dk

Der gives 30 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 30 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@newnordichome.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
New Nordic Home
Bregnerødvej 132B
3460 Birkerød

HUSK ALTID AT GEMME DEN ORIGINALE EMBALLGE. VI SAL HAVE DEN MED RETUR, ELLERS GODTAGES DIN RETURNERING IKKE!

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ved returnering af varer betaler kunden selv fragtomkostninger.
Vedhæft venligst ordrenummeret, og sørg for at gemme kvitteringen for varen, der returneres, når du aflevere i din pakkeshop/fragtmand. (Dette er vigtigt, da vi ikke refunderer, hvis pakken ikke dukker op på vores lager.) Med din kvittering vil du kunne følge din returpakke og drøfte med fragtfirma vedr. returleverance hvis den ikke er dukket op.
Returnerede varer skal pakkes korrekt. Beskadigede returnerede varer erstattes og returneres ikke, hvis skaden opstår på grund af forkert eller forkert emballage ved returnering.

Du kan bestille en returlabel hos GLS eller hos os. Kontakt os på mail: info@newnordichome.dk. Prisen varierer afhængigt af varens vægt og størrelse:

Retur 0-10 kg. som kan sendes med GLS: 59, –

Retur 10-15 kg. som kan sendes med GLS: 89, –

Retur 15-20 kg. som kan sendes med GLS: 99,-

Spejle 60-100 cm: 179, –

Spejle over 100 cm.: 250,-

Møbler der ikke behøver palle (og ikke kan sendes med GLS) : 300,-

Pallevarer: 500,-

Min varer er defekt ved modtagelse, hvad gør jer ?

Oplever du, at du har modtaget en defekt vare, skal du kontakte newnordichome.dk hurtigst muligt på og senest 8 dage fra modtagelse. Senere reklamationer godtages ikke. HUSK at gemme alt emballage, ellers godtages din reklamation ikke. Vi skal have billeder af fejl og mangler, for at kunne vurdere sagen. Du hører fra os inden for 24 timer i hverdage. Husk altid at gemme din emballage, da vi skal bruge originalemballage i tilfælde af at varen skal retur til leverandør.

HUSK AT

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Varen skal returneres ubrugt, i original emballage og i samme stand som du modtog den. Den skal returneres i forsvarlige forsendelseskasser, som du modtog den. Dvs. at varen skal returneres i samme antal forsendelsekasser, som da du modtog. Vedlæg kvitteringen/ordrebekræftelse eller en kopi af den.
Hvis vi ser varen har været taget i brug ved modtagelse, mister du retten til returnering. Modtager vi din returvare i ødelagt emballage, modtager du ligeså retten til returnering. (Du har naturligvis retten til at pakke din vare ud og se varen).

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

PERSONDATAPOLITIK

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for newnordichome.dk. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

KLAGEMULIGHEDER – OVERSIGT OG LINKS:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@newnordichome.dk